شناسه خبر : 87126
دوشنبه 15 آذر 1400 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پشت پرده جریان "غرامت خواهی" ایثارگران از عراق

آریایی سابقه محکومیت به جرم اختلاس و جعل را نیز در کارنامه اش دارد و در مقطعی توانست با سواستفاده از همین طریق به درصد جانبازی خود اضافه کند.

 


 

مدتی است که موضوع درخواست غرامت ایثارگران و خانواده های شهدا از کشور عراق در محافل عمومی و رسانه ای مطرح شده است. فارغ از حقانیت این موضوع، کالبد شکافی جریانی که سردمدار این موضوع در کشور شده اند نتایج جالبی را به دست می دهد.
چهره پشت پرده این ماجرا فردی به نام ر-ش است. با اینکه او خود جانباز است اما مواضع و تحرکات وی کاملا در مسیر نفاق با جمهوری اسلامی ایران است.
 وی در فضای مجازی گروهی را برای گرفتن حق غرامت ایثارگران از عراق تشکیل داده و فعالیت های خود را در این گروه و با ارتباط با سایر گروه ها انجام می دهد.
 وی با نام مستعار و معنادار "بهروز آریایی"  با غرض ورزی بر طبل تقابل عرب و عجم نیز می کوبد.
آریایی سابقه محکومیت به جرم اختلاس و جعل را نیز در کارنامه اش دارد و در مقطعی توانست با سواستفاده از همین طریق به درصد جانبازی خود اضافه کند. 
 ر- ش از حامیان بیانیه ضد نظام و رهبری موسوم به بیانیه چهارده نفر است که دو سال پیش منتشر شد و در آن خواستار استعفای رهبر انقلاب اسلامی بودند. 

 وی همچنین در فضای مجازی فعالیت های زیادی داشته و کمپین همه به سوی آزادی را با هشتگ های جهت دار، راهبری و مدیریت می نماید.
 مصاحبه وی با آمدنیوز و وجود تصاویر خاندان پهلوی و سلطنت طلب ها در صفحات فیس بوک وی نشان از جهت دهی براندازانه فردی دارد که خود را نماینده ایثارگران معرفی می کند. 
او کانون حمایت از جانبازان و آزادگان را تشکیل داده که طی نامه ای به مراجع ذیصلاح تقاضای تجمع اعتراضی نسبت به عدم استیفای حقوق ایثارگران سراسر کشور را می نماید. 
پیگیری موضوع دریافت غرامت یک موضوع ملی است و باید در سطوح رده بالای کشور و با مشارکت نهادهای دولتی و وزارت امور خارجه تحقق یابد.
 اگر در هر صورت لازم باشد که افرادی از بدنه جامعه ایثارگری نیز در این موضوع نقشی داشته باشند بی تردید فردی که با جریان های خارج از کشور و مخالف نظام ارتباط دارد صلاحیت آن را نخواهد داشت.
به نظر می رسد تلاش این فرد و جریان تغذیه کننده او این است که ایثارگران را از طریق خود ایثارگران در برابر نظام قرار داده و هزینه هایی را برای کشور ایجاد نمایند. 
همچنین ایجاد این رویارویی جامعه ایثارگران از دیگر اهداف این جریان است.
 این جریان از وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه ایثارگری و خانواده های شهدا سواستفاده کرده و موفق شده که جمعیت اندکی را نیز با خود همراه نماید که با اینهمه آگاهی بخشی در این خصوص ضروری است. 
از نخبگان ایثارگری و نهادهای امنیتی انتظار می رود که با فعالیت های اجتماعی و آگاهی بخشی و نیز اشراف اطلاعاتی خود، مانع از جولان این فرد و جریان های حامی آن برای رسیدن به اهداف خود و ایجاد فاصله میان مردم و نظام گردند.

منبع: شهید خبر
اینستاگرام
دمش گرم
جیره خوار بنیاد نیست
ما تو فقر دست و پا میزنیم
شما بگو واسه احقاق حقوق جانبازان چکار کردین
ما غرامتمان را می خواهیم کاری به سیاست نداریم برای دفاع ازمیهن ونظام ایسادهایم دولت عراق نادار نیست همانطور به کویت پرداخت به ایران هم بپر دازد هرکه خربزه خوردباید پای لزش بیسته باید به ما حمله نطامی نمی کردند
حرف شما متین و بجا و قبول داریم
ولی شماها که وابسته نیستید چیکارکردید از احوال خودتان بگویید جز اینکه یه عده را اصلا به حساب نیاوردید و به یه عده مارک معسر زدید و ....
خودتون با نام مقدس ایثار و ایثارگر چپاول کردیدآیا بجز این کاری کردید بفرما ما گوش میدهیم
کاری به شایعه پراکنی بعضی هاندارم اماغرامت جنگی حق مسلم ماست کویت اول آخرچندروزدرتحت تصرف عراق بودچندصدهزار میلیاردازعراق غرامت گرفته وداره میگیره کشورماهشت سال درزیر بمب بارانهای هوایی زمینی دشمن بوداین همه شهیدوجانبازدادیم چرانبایدحق مونو بگیرم بله ماهم بایداحقاق حق کنیم ودولت عراق بایدغرامت جنگی مارابپردازدچون عراقیها به حمله کردندومسئولین کشورمانبایدگذشت کنند ما متاسفا نه همانندفقرا زندگی میکنیم چون دولت مردان ماحسابهاشون پر ازپول آن هم دلارماجانبازان داریم به نان یک شبه محتاج هستیم شرمنده عایله خودمان هستیم غرامت جنگی حق ماست و بایدبه ماپرداخت بشه وسلام
کاملا باایشان هست اگه اینها مدعی اسلام هستنددرعمل نه شعاردادن عراق بعنوان متجاوزگرشناخته شده غرامت درواقع حکم دیه داردبرای آسیب دیدگان ازنظرشرع دیه حلال هست
سلام یک نفر میگفت نباید به ایثارگران امکانات بدند گفتم برای چه گفت یک پولی بدند تموم ...یک کاغذ دادم گفتم پیشنهاد خوبیه .. بنویس اجرا کنند ... گفت من چرا گفتم پس کی.... حالا هم شما نوشتید موضوع ملی است ودولت باید پیگیر شود جمله خوبی است پیشنهاد بدهید وبگویید این 40 سال هیچ که به فکر نبودید فرض کنید صاحب ملک و املاک نیستید .... حداقل ده درصد غرامت را بگیرید چون حقشان است ممنون از زحمات شما
خوش بحالمون که کلاغها به خاطر مردنمون سیاه پوشیدند فکر کنم مجلس ترحیم مارو هم تو کاخ سفید بگیرند مرحبا کلاغ گرامی ومرحبا عصای موسی که در دست صهیونیستهایی مرحبا
ما انقلاب کردیم.
جنگیدیم.
صبوری کردیم.
و...
چرا؟
برای اسلام، انقلاب، ولایت، کشور، ملت و...
حال کمبودها وطلب هایی داریم.
اما بیان و ادای طلب به چه قیمتی؟
به قیمت آنچه خواسته ایم وآن را به دست آورده ایم؟!
ما جانبازان درفقر به سر می‌بریم.
امادرطلب حقمان به شیوه دشمن غیرازاین نیست که آنچه رابادادن خون به دست آورده ایم، ازدست می‌دهیم؟!
ماباید مشکلاتمان را به دولت انفلابی جناب آقای رئیسی منتقل کنیم که ان شاالله حل می‌شود.
درغیراینصورت به بیگانه نبایدپناه ببریم که جزنابودی مانمیخواهد!
حرف آخرمان رابایدبه گوش فرمانده کل قوا(امام خامنه ای) جان مان به فدایش...
برسانیم.
که فرمایش ودستورات ایشان برای همه ی ما حجت است.
والسلام.
سلام عزیزجان اگرمتولیان جانبازان میخواستندبه فرمایش رهبری گردن نهندهمان یک جمله امام خامنه ای که بارها فرموده اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان بس هست مابقی هم پیش کش
من جانباز 70 درصد هستم،پسرم در دانشگاه مشهد قبول شده وحالا که گفته شده امتحانات حضوری است دارم دق میکنم،زمانی که میخواست انتخاب رشته ودانشگاه کنه نوشته دانشگاه خوابگاه دارد اما الان میگن خوابگاه پسرانه داریم اما فقط برای دانشجویان خارجی؟؟ ومن موندم دراین اوضاع بد اقتصادی چه خاکی برسر کنم؟بخدا دارم دیوونه میشم.
یک سوال دارم،من کارمند اموزش وپرورش هستم وجانباز70درصد،اگر هرزمان فوت کنم من رو بعنوان شهید میشناسند وپس از فوت من اون پولی که بعنوان حق پرستاری به من(خانمم)میدهند قطع میشود،چرا؟چون دیگه من نیستم تا از من پرستاری کند وتنها منبع درامد خانواده میشود حقوق اموزش وپرورش ودیگر بنیاد ریالی به این خانواده شهید نمی پردازد!چرا؟
مگه نه اینه که خانواده ام مثل تمام خانواده کارمندان متوفی از محل کار مستمری دریافت میکنند،پس این وسط بنیاد چیکارمیکند؟فقط اسم خانواده شهید رو یدک میکشند؟؟؟؟؟؟؟
آقایان محترم گیرم حرفهاییکه درمورد این بنده خدازده ایددرست........... اسیب هایی که خانواده شهدا .جانبازان و آزادگان دیده اند رادیگه نمی توانید کتمان کنیدغرامت حق مسلم افرادیست که خسارت دیده اند چرا با گذشت ۳۳ سال مقامات اقدام نکرده اند
برخی چرا اینطور قضاوت می کنند
بابا جنگ با صدام بود و بعثی های لعنتی این کار ها رو کردن
الان مردم عادی عراق یا اون بچه که مدرسه میره یا خانمی که تو خونه نشسته اشپزی شو می کنه مگه دشمن ما هستن و مشکلی با ما دارن یا این بلاها رو سر ایران آوردن.
درست قضاوت کنیم. همه رو باهم هم نزنیم
اگر غرامت گرفتیم که عالیه،،لگر نه،پس فردا،ی کشور عربی یا غیر،در فرصت مناسب به ما هجوم می آورد،،،غرلمت بگیرم تا برای دیگران درس عبرت شود،،،حالا هر کس یلند شد واقدلم کرد باید حمایت شود،،حق وحقوق خانواده شهدا ،جلنباژان مستزد شود
لطفاً فقط شعار ندهید چون زیاد شنیدم تنها مرد آقای شرفخانی که داره از حق من جانباز 40 درصد دفاع می کند
سلام نویسند اگر آراد مرد است مشخصات کامل خود را ارائه دهد جهت ارسال اظهار نامه این راه بنیاد فاسد شهید استان فارس هم رفت که با پیگیری فرد خاطی که کارمند حراست بود اخراج شد نگ بر وطن فروش و کسی که در پشت شهید نیوز قایم شده جرات نمایان ندارد کشور ما امتیت اطلاعات دارد مزدور کسی است پول شهدا و جانبازان میگیرد سرش زیر برف کرده نمی توان سختی فرزندان شهدا و جانبازان ببینت در شریعت اسلام نوهین و بی حرمتی حرام است
34 سال از جنگ گذشت، نه حقوقی از بنیاد گرفتیم و نه دنبال غرامت هستیم، فقط داروهای جانباز را تامین کنند، پولش را هم بگیرند، چیز دیگری نمی خواهیم.
محمدی - جانباز شیمیایی
درود بر سردار شرفخانی و ننگ بر فاسدان و خیانتکاران. من فرزند شهید غرامت میخوام.والسلام
جانبازم وقطع عضو،،خواستارغرامت جنگی ازدولت متجاوز عراق
سلام من هنوز خود را سرباز وطن مینامم وبه رهبر وکشور وپرچم سه رنگ میهنم میبالم وتنها از حقم که غرامت جنگی هست کوتاه نمی آیم (غرامت جنگی حق مسلم ماست)


باسلام
آیا غرامت جنگی به جانبازان بعد از جنگ نیز تعلق می گیرد بنده جانباز۴۵٪بعداز جنگ هستم لطفا راهنمایی کنید ممنون؟
انگار مدیران قسم خوردن هرچیزی که حق جانباز و خانواده شهدا هست را لاپوشانی کنند و پیگیری نکنند بنده بعنوان یک جانباز خواسته ام فقط تعطیلی بنیاد هست چون بنام جانباز خیلی ها در این سازمان به همه چیز رسیدن یاد فرمایشات مقام معظم رهبری می افتم که در خصوص نفوذ بارها تذکر دادن نفوذی هایی که با بی تدبیری وبی تحرکی میخواهند بچه های جنگ را مقابل نظام قرار دهند سازمانهای امنیتی وقوه قضاییه چرا به موضوع به این مهمی ورود نمیکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi